I tillegg utvides Trendmagasinet ytterligere med en sommer-serie som får tittelen ”Trendmagasinet-spesial” – denne går hver ukedag og filmes i bolker av 12 + 12 programmer. Jan omtales som årets media-person og årets TV-personlighet av enkelte medier. I august produserer den tidligere supermodellen presseshowet ”The Men & Only-show” under moteuken i Oslo. Hensikten er å rette fokus på herre-trender og mannsroller.
Showet ble et mediemessig ”jordskjelv”. De store avisene og media ”tapetserte” showet utover sine forsider og helsider og at showet var grensesprengende og banebrytende var åpenbart.
Showet resulterte i køer rundt to kvartaler i Oslo sentrum, og det måtte kjøres ekstra-forestillinger over flere dager for å ta unna trykket. Aftenposten ga Jan kallenavnet ”Motebransjens rampegutt”. Senere inviterte TV2 Herretrendshowet til direktesending i Bergen, og senere turnerer showet også Norge for å avslutte på direkten hos TV2 i Bergen. Jan fungerte også høsten 1992 som trendekspert for TV2 i Bergen bl.a. i forbindelse med God-ettermiddag-sendingene. Høsten 1992 åpnet Showconsept også avdelingskontor i Bergen grunnet svært mange prosjekter i denne regionen.
I oktober ble Jans andre sønn Alexander Wilhelm født.
I 1991 kjøpte Jan Villa Heia i Oslo som ble totalrehabilitert og restaurert etter Jan’s egne tegninger. Bygget sto ferdig i 1992.